Derecho.com

RESOLUCIÓ TRE/1407/2007, de 16 d'abril, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Cespa, SA (centre de Tortosa) per al període de l'1.1.2007 al 31.12.2011 (codi de conveni núm. 4303021).

Nº de Disposición:
TRE/1407/2007 
DOGC:
5130 
Fecha Disposición:
16/04/2007 
Fecha Publicación:
Órgano Emisor:
DEPARTAMENT DE TREBALL 
Categorias:

RESOLUCIÓ

TRE/1407/2007, de 16 d'abril, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Cespa, SA (centre de Tortosa) per al període de l'1.1.2007 al 31.12.2011 (codi de conveni núm. 4303021).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Cespa, SA, centre de Tortosa, per al període de l'1.1.2007 al 31.12.2011, subscrit per les parts negociadores en data 18 d'octubre de 2007, i presentat per les mateixes parts el 20 de desembre de 2007, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 68.5 i 170.1 de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Cespa, SA, centre de Tortosa, per al període de l'1.1.2007 al 31.12.2011 (codi de conveni núm. 4303021) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a les Terres de l'Ebre.

.2 Disposar-ne la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu.

Tortosa, 16 d'abril de 2008

Fermí Andrés i Molins

Director dels Serveis Territorials a les Terres de l'Ebre

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Cespa, SA, del centre de Tortosa, per al període de l'1.1.2007 al 31.12.2011

Capítol 1

Normes generals

Article 1

Àmbit funcional, territorial i personal

El present Conveni col·lectiu serà d'aplicació a tot el personal de l'empresa Cespa, SA de Tortosa, adscrit als serveis de recollida de residus i neteja de la xarxa viària, deixalleria i altres.

Tanmateix, es poden incorporar en aquest conveni aquells serveis que a posteriori es puguin realitzar en l'àmbit d'actuació.

Article 2

Vigència i durada

Amb independència de la seva publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, el present Conveni entrarà en vigor el mateix dia de la seva firma i els seus efectes econòmics s'han de retrotraure a l'1 de gener de 2007. La durada del conveni serà de l'1 de gener de 2007 fins el 31 de desembre de 2011.

Article 3

Denúncia i pròrroga

El present Conveni s'entén prorrogat any rere any per reconducció tàcita, si cap de les parts no en formula la denúncia de rescissió o revisió amb tres mesos d'antelació a la seva finalització. No obstant fins a la signatura d'un nou conveni, aquest restarà en vigència.

Article 4

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades en aquest Conveni formen un tot orgànic i indivisible, i als efectes de la seva aplicació pràctica seran considerades globalment.

Si, per qualsevol motiu, s'invalidessin o anul·lessin alguns dels seus articles, parcial o totalment, el conveni quedarà invalidat en la seva totalitat i les parts signants es comprometen a iniciar novament la negociació d'un nou conveni.

Article 5

Garanties personals

L'empresa Cespa ha de respectar en tot moment les garanties salarials (queda exclosa qualsevol garantia que no sigui econòmica) derivades de pactes anteriors a aquest Conveni, com a conseqüència de la contractació, en el seu dia, per part de l'Ajuntament de Tortosa i posteriorment subrogats a l'empresa BFI i posteriorment a l'empresa Cespa, SA i que afecta als següents treballadors:

Treballadors

Luís Saura Albadalejo

Ramón Forcada Catala

Jose Lleixa Gaseni

Enrique Lluis Blasco

Juan Bellobi Garbatkova

Francisco Escude Estupiña

Manuel Lendines Lopez

Jose Ortiz Muñoz

Jose Fabregat Curto

Carlos Ruiz Carles

Queda derogat i/o exclòs qualsevol altre acord o situació anterior a aquest conveni que no hagin estat reconeguts, de forma explicita, per aquest conveni.

Les empreses adjudicatàries al venciment de les concessions, estan obligades a posar en coneixement dels Ajuntaments i altres organismes, i a les empreses que concorrin a la licitació, totes les situacions personals i les retribucions que superin en còmput anual les establertes per a cada categoria en les taules salarials annexes.

Article 6

Absorció i compensació

Les retribucions i altres condicions laborals establertes en el present Conveni, compensen i absorbeixen totes les existents en el moment de la seva entrada en vigor, previstes en condicions homogènies, sigui quina sigui la seva naturalesa o origen.

Article 7

Comissió Mixta Paritària

Cal crear una Comissió Mixta de vigilància i interpretació del conveni, integrada per dos representants de l'empresa i dos de la part social. Els representants poden ser acompanyats per un assessor.

Aquesta Comissió es configura com un instrument de mediació i conciliació prèvia en els conflictes col·lectius derivats de la interpretació del conveni, amb intervenció preceptiva anterior al tràmit jurisdiccional, i com a òrgan de vigilància del compliment estricte del conveni.

Els acords d'aquesta Comissió, quan es tracti d'interpretar el conveni, tenen la mateixa eficàcia que la norma que hagi estat interpretada.

També serà tasca d'aquesta comissió, redactar els perfils de les diferents categories, i definir les diferents proves de capacitació d'ascens de categoria.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 8

Durada del període de prova

Els treballadors de nou ingrés han de passar per un període de prova, d'acord amb l'escala següent:

Tècnics, titulats i caps mitjans: sis mesos

Personal administratiu, conductors, maquinistes i personal d'ofici: tres mesos.

Resta de personal: un mes.

El període de prova esmentat, no és d'aplicació quan el treballador contractat hagi realitzat les mateixes funcions amb anterioritat.

Article 9

Contractes de treball d'obra o servei determinat

D'acord amb el que disposa l'article 15.1.a) de l'Estatut dels treballadors s'identifiquen les tasques amb substantivat pròpia següents dins de l'activitat normal de l'empresa, que poden cobrir-se amb contractes d'obra o servei determinat:

Els períodes de prova i assaig que, amb caràcter experimental, encomanin els diferents organismes contractants, que vindran determinats pels nous serveis, en període de prova.

La recollida de fulles durant la tardor.

La reparació i revisió anual dels vehicles i maquinaria de l'empresa.

La poda.

Serveis de nova creació.

Article 10

Contractes de treball eventuals

D'acord amb el que disposa l'article 15.1.b) de l'Estatut dels treballadors s'identifiquen les tasques per a les quals es pot contractar treballadors eventuals:

Els serveis que, per a una circumstància concreta, provoquin qualsevol acumulació extraordinària de les tasques pròpies de l'Empresa.

Aquests contractes, no poden superar la durada màxima de 12 mesos dins un període de 18 mesos a excepció que la causa que el motivi sigui diferent a l'anterior, en aquest cas s'estarà al que estableix l'Estatut dels Treballadors.

L'empresa, a l'acabament d'aquest termini, promourà la contractació indefinida sempre que les circumstancies econòmiques i estructurals ho permetin.

Article 11

Contracte de treball d'interinitat

D'acord amb el que disposa l'article 15.1c) de l'Estatut dels Treballadors s'identifiquen les causes per les quals es pot contractar treballadors interins:

Les esmentades en l'Estatut dels Treballadors

Substituir els treballadors durant els períodes de vacances.

Article 12

Preavís de cessament

Els treballadors que vulguin cessar voluntàriament en el servei de l'empresa tenen l'obligació de comunicar-ho per escrit i complir els terminis de preavís següents:

Tècnics, titulats i caps mitjans: trenta dies.

Personal administratiu, conductors, maquinistes i personal d'ofici: quinze dies.

Resta de personal: quinze dies.

L'incompliment per part dels treballadors de l'obligació d'avisar en el termini esmentat dóna dret a l'empresa a descomptar de la liquidació l'import del salari d'un dia per cada dia de retard en l'avís.

Aquest preavís afecta tant a treballadors temporals com indefinits.

L'empresa també preavisarà amb 15 dies d'antelació a excepció dels contractes d'interinitat.

Article 13

Jornada anual

Durant la vigència del conveni col·lectiu les jornades laborals anuals seran les següents:

Año 2007: 1748 hores de treball efectiu.

Año 2008: 1746 hores de treball efectiu.

Año 2009: 1744 hores de treball efectiu.

Año 2010: 1742 hores de treball efectiu.

Año 2011: 1740 hores de treball efectiu.

Expressament es pactarà la distribució del calendari de la jornada laboral anual d'acord amb el que estableixen els articles següents.

Article 14

Horaris de treball

L'empresa té la facultat de distribuir el treball, d'acord amb el que estableixen els diferents contractes signats amb les administracions o altres clients, i pot organitzar els horaris segons les necessitats del servei.

En casos excepcionals, es a dir, per prevenir o reparar sinistres i altres danys extraordinaris i urgents, l'empresa pot modificar l'horari de treball amb una antelació mínima de 24 hores i durant les 48 hores següents, ho ha de notificar als representats dels treballadors, amb la corresponent justificació.

Per a confeccionar els horaris de prestació de servei, l'empresa tindrà en compte que entre el final de la jornada i l'inici de la següent hi haurà un mínim de dotze hores de descans. En referència a la distribució de la jornada, restarà supeditada a les necessitats organitzatives i productives de l'empresa, podent superar diàriament o setmanal, la que s'estableix a l'Estatut dels treballadors, sempre que respecti els límits de descansos establerts al mateix cos legal.

Els treballadors coneixeran de forma regular, periòdica i suficient els horaris de prestació del servei.

El còmput del temps de treball efectivament realitzat per cada treballador és el comprés entre l'arribada al lloc de treball degudament uniformat i equipat, i l'abandó del seu lloc de treball.

Per aquest motiu, tots els treballadors han d'arribar al lloc de treball amb l'anticipació necessària que garanteixi l'inici de la jornada dins de l'horari previst.

Els treballadors amb una jornada laboral superior a 6 hores de treball continuades gaudiran d'un descans de 20 minuts diaris per l'entrepà, comptabilitzat com a temps efectiu de treball.

Igualment, s'estableix com a temps de recuperació de fatiga i per la realització de les necessitats personals de caràcter fisiològic o altres, 10 minuts al llarg de la jornada, no acumulables al temps d'esmorzar. Aquest temps tindrà consideració d'efectiu de treball.

Els desplaçaments que es realitzin del lloc on s'està treballant al lloc on es vol gaudir del descans de 10 minuts computaran dins el període de descans, i no podran ser utilitzats per a realitzar cap activitat que estigui en contra de la normativa legal vigent ni tampoc activitats que suposin una situació de risc, pèrdua de qualitat o eficiència del servei.

El personal de recollida té l'obligació de finalitzar el servei assignat, i en el cas de produir-se excés de jornada pot compensar-se'l, dins del termini de quatre setmanes, amb les disminucions de jornada que hi hagi els dies que s'acaba el servei abans d'hora i, en el cas de no ser possible, es compensarà en temps equivalent segons el que disposa l'article 37.

Article 15

Sistema d'informació dels horaris i variacions.

Els treballadors coneixeran de forma regular, periòdica i suficient els horaris de prestació del servei.

L'Empresa, en la mesura del possible, tractarà d'informar als treballadors del seu horari, penjant-lo al tauler d'anuncis.

Article 16

Vacances

Tot el personal subjecte al present Conveni, gaudirà de 30 dies naturals de vacances, generant-se de l'1 de gener al 31 de desembre.

Les vacances es gaudiran en períodes de 15 dies naturals, dels quals 15 d'ells estaran inclosos dins el període estival, és a dir, entre l'1 de maig i el 30 de setembre.

En cap cas podrà accedir el personal de vacances de més d'un operari de la mateixa categoria i lloc de treball. La planificació contemplarà a l'ordre del període de vacances que vindrà determinat pel que decideixi el representant del treballadors.

Les retribucions a percebre durant aquest període seran les fixades per a cada categoria a la taula salarial annexa.

Article 17

Cessament amb vacances fetes i períodes de baixa amb vacances.º

En cas que un treballador que hagi gaudit del total de les vacances, i sense haver arribat a generar-les totes, cessi a l'empresa per qualsevol motiu, correspondrà deduir-li la part proporcional de vacances fetes de més, a la corresponent liquidació de parts proporcionals de pagues extraordinàries.

En cas de baixa per accident, accident motivat per no complir el treballador alguna de les normes de seguretat previstes, o baixa per malaltia, que coincideixi en el període de vacances establert, es consideraran realitzades.

En el cas de malaltia comuna amb hospitalització o intervenció quirúrgica o accident laboral coincidint amb període vacacional es respectarà com a màxim una setmana d'aquest no computant-se aquesta setmana com a període vacacional realitzat.

Article 18

Calendari laboral

Tot el personal tindrà dret a gaudir els dotze dies festius que inclou el calendari de festes oficials aprovat per la Generalitat de Catalunya, així com els dos dies de festa local i un dia de festa patronal.

En quant a la festa patronal, es considera festiu el dia 3 de novembre, festivitat de Sant Martí de Porres, patró de l'activitat, i el seu descans, es dissertarà segons les necessitats del servei dels diferents centres de treball, podent-se dissertar qualsevol dia de la setmana.

Article 19

Permisos i llicències

El treballador previ avís i justificació, es pot absentar del lloc de treball, amb dret a remuneració, sols per algun dels motius següents:

a) 17 dies naturals en cas de matrimoni, per al personal amb antiguitat superior a un any, i 15 dies naturals per a la resta.

b) 17 dies naturals en cas de parella de fet inscrit al registre corresponent, que s'aplica una sola vegada, i cal haver-la iniciat i mantingut durant 6 mesos dintre de la vigència del conveni i inscrites en el registre corresponent de parelles de fet. Aquesta llicència es gaudirà d'una sola vegada. Cal també tenir un any d'antiguitat a l'empresa. Si s'ha gaudit la llicència com a parella estable, no s'ha d'aplicar una nova llicència si la relació condueix a un matrimoni posterior. El treballador que gaudeixi d'aquest permís no podrà gaudir del permís i llicència per matrimoni, sempre i quan sigui amb la mateixa parella amb la qual li ha generat dret a gaudir el permís i llicència de parella de fet.

c) 4 dies naturals en els casos de naixement del fill, ampliables fins a 6 dies en cas de malaltia greu del nou nat o del cònjuge.

d) 3 dies naturals en els casos de malaltia greu degudament acreditada i reconeguda pels serveis mèdics de l'empresa, o mort de parents fins a primer grau de consanguinitat o afinitat. Si per aquest motiu el treballador ha de fer un desplaçament a l'efecte fora de Catalunya, el termini ha de ser de 5 dies naturals.

Si la defunció fos del cònjuge o parella de fet del treballador i aquest tingués fills menors de 12 anys la llicència serà de 20 dies.

e) 2 dies naturals en els casos de malaltia greu o mort de parents de segon grau de consanguinitat o afinitat. Si per aquest motiu el treballador ha de fer un desplaçament a l'efecte fora de Catalunya, el termini ha de ser de 4 dies naturals.

f) 1 dia per trasllat del domicili habitual, dintre de la mateixa localitat, i 2 dies en cas de trasllat fora de la localitat situada a més de 50 km del centre de treball.

g) 8 dies l'any per motius particulars. Aquests aniran repartits en períodes de 4 dies i es realitzaran immediatament després dels períodes vacacionals de 15 dies naturals.

Per necessitats urgents o de força major degudament justificada es podran modificar les dates de realització de, com a màxim, 2 dies dels 8 dies anuals de motius personals. Es tindrà que sol·licitar directament al Responsable del servei, i aquest tindrà un període de tres dies per resoldre

h) Pel temps indispensable per al compliment d'un deure inexcusable de caràcter públic i personal.

Article 20

Vestuari de personal

Al personal se li lliurarà el següent vestuari:

Estiu: dues camises, uns pantalons

Hivern: dues camises, uns pantalons i un jersei.

Sabates, cada vegada que l'operari les porti trencades.

Una armilla, cada vegada que l'operari la porti trencada

Una faixa ortopèdica, cada vegada que la porti trencada.

Igualment es dotarà al personal, sempre que sigui necessari, de tots els elements necessaris per protegir-se de les inclemències del temps d'acord RD 486/97 de l'Institut Nacional de Seguretat i Higiene.

La roba de feina corresponent a l'estiu s'ha de lliurar durant la primera quinzena del mes de maig, i la d'hivern, durant la primera quinzena del mes d'octubre. Al lliurament de la roba de treball, tant inicial com posteriorment, el treballador signarà el document de rebut de la mateixa, on hi constarà la valoració econòmica de la mateixa.

Tot el personal està obligat a anar degudament uniformat i en cap cas podrà utilitzar la roba fora de la feina.

Qualsevol peça de roba deteriorada serà reposada per l'empresa

La pèrdua de qualsevol dels elements lliurats, o bé la substitució de la mateixa, en part o total, quan respongui a un mal ús de la mateixa, serà descomptada en el moment de la reposició pel valor que estigui reflectit.

Als empleats de nova incorporació subjectes a dur vestuari se'ls en lliurarà un joc nou complert i un joc de roba de segona ma. Un cop superat el període de prova, se li lliurarà el segon joc nou complert.

Quan un treballador finalitzi la relació laboral, sigui pel motiu que sigui, ha de retornar tot el vestuari i EPI que li hagi estat lliurat. En el supòsit que el treballador no ho retorni, li seran descomptats de la pertinent quitança tots els elements no retornats.

Als treballadors que causin baixa a l'empresa en els 6 mesos següents a la seva contractació, per voluntat pròpia, se'ls descomptarà de la quitança el valor econòmic del vestuari laboral lliurat.

En concepte de conservació i manteniment de la roba de treball, els treballadors rebran l'import d'1 euro mensual. Aquest import, no s'abonarà durant el període de vacances.

Article 21

Equips de protecció individual

L'Empresa dotarà al personal de tots els elements de protecció de seguretat pel correcte desenvolupament del seu treball, en base a l'avaluació de riscos laborals efectuada per al centre adscrit a aquest conveni.

El personal està obligat a utilitzar els equips de protecció lliurats per l'empresa, així com adoptar i complir amb totes aquelles mesures preventives establertes.

El no compliment d'algun d'aquests preceptes comportarà la paralització de les tasques per les persones sotmeses a algun possible risc.

Els companys de treball així com els representants dels treballadors, col·laboraran de forma activa amb l'empresa, per dur a terme la política de salut i prevenció de riscos tutelant el compliment per part de tots els treballadors.

El treballador signarà un document justificant del lliurament dels EPI, amb la relació de tots els EPI lliurats i valorats.

La reposició dels EPI necessaris, així com la devolució d'aquests per part dels treballadors a l'Empresa, o el descompte de determinats EPI del rebut de salari dels treballadors, es realitzarà sota els mateixos criteris que s'utilitzen per al vestuari laboral.

Article 22

Mobilitat funcional i geogràfica

Ambdues parts acorden la polivalència funcional i geogràfica de tots els treballadors dins el mateix grup professional, d'acord amb l'article 21 del conveni general del sector. Aquesta mobilitat es limita a la zona establerta com a Terres de l'Ebre.

Capítol 3

Condicions econòmiques

Article 23

Salari

El salari es computarà anualment i es distribuirà en mesos, tots de 30 dies, segons s'estableix en la taula salarial annexa.

Article 24

Salari base

El salari base del personal afectat pel present Conveni, fixat com a retribució mensual, és el que s'especifica per a cada categoria en les taules salarials annexes.

Article 25

Complement específic de lloc de treball

El complement salarial específic del lloc de treball, no consolidable, fixat en funció del treball realitzat, és el que s'indica a les taules annexes. Aquest plus salarial té la funció de retribuir l'especificitat del lloc de treball.

Article 26

Plus feina ben feta

La creació d'aquest plus respon a la intenció de gratificar la qualitat de les tasques realitzades pels treballadors.

El seu abonament serà per dia efectivament treballat, a mes vençut i segons l'import de les taules annexes, i estarà en funció dels resultats individuals de cada operari.

Per què els operaris tinguin dret a percebre'l, no hauran de rebre durant el mes, cap amonestació ni sanció per cap tipus de motiu, així com l'empresa no haurà de rebre queixa ni reclamació alguna, en forma escrita i justificada, per part dels clients pels quals treballa. Qualsevol d'aquest aspectes generarà el no abonament d'aquest plus, per tot el mes en qüestió.

Igualment, aquest Plus tindrà una liquidació anual, que s'abonarà al setembre, per any vençut (de gener a desembre de l'any anterior), l'abonament de la qual quedarà supeditat a què entre tots els membres de l'equip, per centre de cost (CECO), no rebin més d'una amonestació o sanció al llarg de l'any, i a què l'empresa no rebi reclamació o queixa alguna per part dels seus clients.

Els imports corresponents a aquestes liquidacions per objectius serà:

2.008: 25 euros

2.009: 45 euros

2.010: 65 euros

2.011: 85 euros

L'any 2008 els operaris cobraran la gratificació per objectius proporcional al temps treballat durant l'exercici 2007.

Per tenir dret al rebut d'aquesta liquidació anual, a part de la consecució de l'objectiu establert, el treballador deu formar part de la plantilla de la companyia en el moment de la seva liquidació.

Aquells treballadors que, al cap de l'any, romanguin més de 3 mesos en situació d'IT, bé per contingències comuns o professionals (si l'accident és degut a causes directament imputables al treballador), no tindran dret a percebre la liquidació anual d'aquest plus.

De totes les incidències que afectin aquest complement salarial, l'empresa informarà degudament a la comissió paritària

Article 27

Plus Productivitat

La creació d'aquest plus respon a la intenció de potenciar la productivitat del servei, retribuint-se l'assistència al treball.

El seu abonament per dia efectivament treballat, per mes vençut, segons l'import de les taules annexes.

Per tenir dret a percebre aquest plus, el treballador no ha de faltar, ni justificada (a excepció que ho justifiqui en temps i forma) ni injustificadament, al lloc de feina, cap dels dies laborables del mes, i ha de personar-se a la feina amb la deguda puntualitat.

Qualsevol falta de puntualitat o absència al treball provocarà la pèrdua, pel treballador en qüestió, a rebre l'import íntegre mensual d'aquest concepte.

Igualment, aquest Plus tindrà una liquidació anual, que s'abonarà al setembre, per any vençut (de gener a desembre de l'any anterior), l'abonament del qual quedarà supeditat a què, per centre de cost (CECO), el percentatge anual d'absentisme per malaltia comú no superi el 2% de les jornades hàbils anuals, o no es produeixi més d'un accident de treball a l'any, i la durada d'aquest suposi menys de l'1% de les jornades hàbils.

Els imports corresponents a aquestes liquidacions per objectius serà:

2.008: 25 euros

2.009: 45 euros

2.010: 65 euros

2.011: 85 euros

L'any 2008 els operaris cobraran la gratificació per objectius proporcional al temps treballat durant l'exercici 2007.

Per tenir dret al rebut d'aquesta liquidació anual, a part de la consecució de l'objectiu establert, el treballador ha de formar part de la plantilla de la companyia en el moment de la seva liquidació.

Aquells treballadors que, al cap de l'any, romanguin més de 3 mesos en situació d'IT, bé per contingències comuns o professionals (si l'accident és degut a causes directament imputables al treballador), no tindran dret a percebre la liquidació anual d'aquest plus.

De totes les incidències que afectin a aquest complement salarial, l'empresa informarà degudament a la comissió paritària.

Article 28

Plus de responsabilitat per l'ús de maquinària i vehicles

La creació d'aquest plus respon a la necessitat de potenciar el bon ús de la maquinaria i dels vehicles, així com evitar els danys als equips a causa d'accions negligents (entenent com a tals les que no són motivades pel desgast dels vehicles).

El seu abonament a dos mesos vista, i per dia efectivament treballat, segons l'import de les taules annexes.

Per tenir dret a percebre aquest plus, el treballador en períodes de mesos, no ha de realitzar cap reparació en el vehicle utilitzat per causa d'una negligència seva en l'ús. El seu valor serà l'establert a la taula annexa, i es desglossa de la següent manera:

Maquinaria petita. Inclou bufadors, desbrossadores manuals, motoserres, talla gespes manuals, etc.

Maquinaria i vehicles fins a 3500 quilos. Com poden ser Piaggios Porters, furgonetes, segadores autopropulsades, etc.

Maquinaria pesada i vehicles superior als 3500 quilos. Com poden ser camions de recollida, camions ganso, buldosers, etc.

Igualment, aquest Plus tindrà una liquidació anual, que s'abonarà al setembre, per any vençut (de gener a desembre de l'any anterior), l'abonament del qual restarà supeditat a què els percentatges de reparacions per centre de cost (CECO) motivats per negligència, no superi l'2% del cost total de reparacions anuals per negligències.

Els imports corresponents a aquestes liquidacions per objectius serà:

2.008: 25 euros

2.009: 45 euros

2.010: 65 euros

2.011: 85 euros

L'any 2008 els operaris cobraran la gratificació per objectius proporcional al temps treballat durant l'exercici 2007.

Per tenir dret al rebut d'aquesta liquidació anual, a part de la consecució de l'objectiu establert, el treballador ha de formar part de la plantilla de la companyia en el moment de la seva liquidació.

Aquells treballadors que, al cap de l'any, romanguin més de 3 mesos en situació d'IT, bé per contingències comuns o professionals (si l'accident és degut a causes directament imputables al treballador), no tindran dret a percebre la liquidació anual d'aquest plus.

De totes les incidències que afectin aquest complement salarial, l'empresa informarà degudament a la comissió paritària.

Article 29

Plus de transport

Aquest plus, no consolidable, té com a finalitat compensar les despeses de transport per acudir al centre de treball. Aquest Plus no s'abonarà mentre es gaudeixin les vacances.

L'empresa abonarà mensualment la quantia que s'estableix igual per a tots els nivells i categories a la taula salarial annexa.

Article 30

Pagues extraordinàries

Els treballadors tenen dret a tres pagues extraordinàries durant l'any, la d'estiu, la de Nadal i la de setembre. El seu import és l'establert per a cada categoria a les taules salarials annexes.

Les dates de pagament seran, respectivament, el 15 de juny, 15 de setembre i el 15 de desembre.

El còmput serà anual, i es meritaran: la d'estiu, de l'1 de juliol al 30 de juny, la de setembre del 1 de gener al 31 de desembre de l'any anterior i la de Nadal, de l'1 de gener a 31 de desembre de l'any en curs.

Els períodes de suspensió del contracte de treball no es computaran a efectes de la meritació de les pagues extraordinàries, descomptant-se la part proporcional. En tot cas, els complements d'IT relacionats més endavant, en assegurar percentatges de salari, ho fan del salari mensual, no donant dret a generar pagues extraordinàries mentre perduri la situació d'IT.

L'únic supòsit en el que la suspensió de contracte meritarà per les pagues extraordinàries, és aquell en el que el treballador resti en situació de baixa mèdica, per accident de treball, i aquest no sigui degut a un acte negligent del treballador, com pot ésser la no utilització dels EPI.

Article 31

Plus rotació

Aquest plus té com a finalitat retribuir la rotació dels dies de descans, i que dins de la distribució de la seva jornada i hores anuals de treball, els hi coincideixin diumenges i festius.

Tots els operaris poden treballar de dilluns a diumenge, i el seu horari pot ser de 0 a 24 hores, complint els temps de descans establerts per la llei. Els horaris i calendaris vindran donats pels contractes de servei i que generen una organització en la prestació del servei d'acord amb les ofertes i contractes vigents i podran ser modificats en funció de les variacions contractuals que es vagin produint en els diferents serveis.

Aquest concepte salarial, es rebrà per dia efectivament treballat, cobrant-se la part proporcional de l'import en els casos que no treballar el mes sencer.

Article 32

Plus diumenge i complement plus diumenge

El personal que realment efectuï els serveis, ha de percebre per cada diumenge realment treballat i que sobrepassi la seva jornada anual, la quantitat fixada com a plus de diumenges a les taules salarials annexes.

Aquest plus salarial, no consolidable, és per compensar el treball durant els festius, durant tot l'any. El seu import és l'establert a les taules annexes, tant per raó d'una jornada de 6,5 hores, com per raó d'una jornada de 10 hores de treball.

Els excedents s'aplicaran segons el previst en les hores extraordinàries.

Igualment, si la prestació de serveis en diumenge, resta inclosa o coincideix amb el seu horari laboral, el treballador percebrà el Complement Plus diumenge, l'import del qual és l'establert a les taules annexes, tant per raó de 6,5 hores, com per 10 hores.

Article 33

Plus festius i complement plus festius

El personal que realment efectuï els serveis, ha de percebre per cada festiu realment treballat i que sobrepassi la seva jornada anual, la quantitat fixada com a plus festiu a les taules salarials annexes.

Aquest plus salarial, no consolidable, és per compensar el treball realitzat durant els festius, durant tot l'any, exceptuant Nadal i l'1 de gener que es veuran incrementats com a gratificació de 50 Euros. Aquesta gratificació de 50 euros es revisarà anualment amb l'IPC català.

Igualment, si la prestació de serveis en festiu, resta inclosa o coincideix amb el seu horari laboral, el treballador percebrà el Complement Plus Festiu, l'import del qual es l'establert a les taules annexes, tant per raó de 6,5 hores, com per 10 hores.

Sempre s'intentarà que aquests treballs extraordinaris es realitzin de mutu acord de les parts.

Article 34

Hores extraordinàries

Tenen la consideració d'hores extraordinàries aquelles que es facin per sobre de la jornada ordinària i es realitzi treball efectiu (no es tindran en compte les hores dedicades al descans dels treballadors dins el centre de treball). Ambdues parts acorden que sols es faran hores extraordinàries en casos de força major i d'urgent necessitat, tot i que s'intentarà compensar-les amb temps equivalent a 1,25 hores per cada hora treballada, i per 1,45 hores per cada hora extraordinària treballada en dia festiu, durant els quatre mesos següents a la seva realització.

Degut a les especials característiques del servei públic que presta l'empresa, de necessària realització, en el cas que per ordre dels organismes contractants sigui precisa la realització d'hores extraordinàries, sigui en dies laborables o festius, és distribuiran aquestes de forma que permeti la realització de les mateixes a tots els treballadors, comprometent-se aquests a realitzar-les en el cas de ser requerits per l'empresa. En aquests casos, es consideren hores extraordinàries estructurals, d'acord amb l'article 38 del conveni general.

Les hores extraordinàries nocturnes es veuran incrementades, tant en descans com en retribució, en el mateix percentatge que s'estableix per a la nocturnitat.

No seran considerades hores extraordinàries les hores de treball que sobrepassin la jornada màxima setmanal sempre que no superin la jornada ordinària anual en la distribució setmanal que s'hagués pactat (o en períodes inferiors).

El treballador està obligat a realitzar hores extraordinàries quan siguin necessàries per prevenir o reparar sinistres o altres danys extraordinaris o urgents, així com per la finalització de serveis, podent-se realitzar aquestes en hores nocturnes, abonant-se amb la mateixa quantia que les hores extres ordinàries.

El valor de les hores extraordinàries serà d'acord amb les taules annexes.

Article 35

Hores extraordinàries estructurals

Tenen la consideració d'hores extraordinàries estructurals les necessàries per atendre demandes imprevistes, períodes punta de producció, absències imprevistes, canvis de torns o altres circumstàncies de caràcter estructural, derivades de la naturalesa de l'activitat de que es tracti, sempre que no puguin ser substituïdes per la utilització de les diferents modalitats contractuals previstes legalment sent d'obligat compliment. La retribució serà d'acord als criteris establerts a l'article anterior en l'apartat de retribució de hores extraordinàries.

Article 36

Plus nocturn

Els treballadors nocturns rebran el plus nocturn, no consolidable, per l'import que queda fixat a la taula annexa que serà del 25% del salari base.

Es consideren treballadors nocturns aquells que la seva jornada de treball estigui compresa, almenys en tres hores, entre les 22 i les 6 hores.

Els treballadors que no realitzin el mínim de tres hores dintre aquest horari nocturn, no percebran cap import específic per les hores realitzades en aquesta franja.

El treballador cobrarà el plus nocturn sempre que no tingui un salari especial establert perquè el seu treball sigui nocturn.

Article 37

Dietes de viatge

Els treballadors que hagin de viatjar com a conseqüència de la seva activitat laboral rebran la totalitat de les despeses que puguin justificar documentalment amb els següents límits:

Esforzar: 6 euros

Dinar: 2 euros

Sopar: 12 euros

Pernocta: 60 euros

Aquests imports patiran el mateix increment salarial que la resta de conceptes salarials de caràcter fix.

Aquests imports s'incrementaran anualment segon l'IPC.

Article 38

Dia de pagament

El pagament de la nòmina s'efectuarà l'últim dia de cada mes, en cas de coincidir aquest en dia festiu o diumenge, el pagament es realitzarà el dia anterior.

Article 39

Revisió salarial

Les taules salarials que s'adjunten com a annex a aquest conveni entren en vigor a partir de l'1 de gener del 2007, i seran vigents fins el 31 de desembre de 2011, sent revisades de la forma següent:

Per l'any 2008: IPC estatal + 0,125%

Per l'any 2009: IPC estatal + 0,25%

Per l'any 2010: IPC estatal + 0,375%

Per l'any 2011: IPC estatal + 0,5%

Article 40

Absentisme

L'absència al treball suposarà el descompte en nòmina del valor de totes i cadascuna de les hores no treballades, així com de l'import corresponent a tots el complements subjectes a una retribució per dia efectivament treballat.

El valor d'una hora d'absentisme serà el resultat de dividir el sou brut anual del treballador pel nombre anual d'hores de treball efectiu.

Si, a més a més, l'absència és injustificada, s'iniciarà el corresponent expedient disciplinari per a valorar la gravetat de l'incompliment contractual del treballador, segons els criteris del capítol XII del Conveni General.

Capítol 4

Millores socials

Article 41

Formació

Es intenció de l'empresa, potenciar la millora continua dels coneixements del personal així com la seva polivalència.

Tots aquells cursos que organitzi l'empresa i tinguin la consideració de cursos d'assistència voluntària, fora de la jornada, així com aquells cursos que guardant relació amb la feina, i que d'acord amb l'empresa, organitzi qualsevol dels sindicats signants del present conveni, es compensaran de forma individual i s'abonarà un 50 % del preu hora extra establert en la taula annexa, sempre i quant aquesta formació es dugui a terme de forma satisfactòria.

L'assistència a aquests cursos de formació serà tinguda en compte en la promoció interna de llocs de treball, i donarà preferència a ocupar, ja sigui de forma temporal o continuada, llocs de treball de superior categoria, sempre i quan compleixin els requisits de coneixements i estiguin en disposició dels requeriments oficials necessaris (carnets de conduir).

Igualment, tota la formació que s'hagi rebut tindrà una valoració econòmica la qual s'informarà al treballador abans de començar el curs. L'empresa sufragarà el 100% del import total de curs, sempre i quan el treballador romangui en l'empresa des de l'inici del Curs fins a un any següent a la finalització del mateix.

Durant aquest any de permanència, s'implementa un període d'amortització de la formació rebuda, per la qual cosa si el treballador causes baixa hauria de retornar a l'empresa el % corresponent en funció de la següent taula:

Si el treballador causa baixa durant la realització del Programa abonarà el 100% del cost de la formació rebuda.

Si el treballador causa baixa durant el primer trimestre de l'any abonarà el 100% del cost de la formació rebuda.

Si el treballador causa baixa durant el segon trimestre de l'any abonarà el 50% del cost de la formació rebuda.

Si el treballador causa baixa durant el tercer i quart trimestre de l'any abonarà el 25% del cost de la formació rebuda.

En cas de finalització contractual abans dels períodes fixat, tant per voluntat del treballador com per acomiadament, el treballador haurà de retornar els imports de formació.

Article 42

Complement per monitors

L'empresa, amb la intenció de potenciar el desenvolupament i capacitació professional dels seus treballadors, per al personal que per la seva formació i experiència realitzi tasques formatives, teòriques o pràctiques, a altre personal de l'empresa, rebrà un complement per hora de formació donada per un import del 25% del preu hora jornada.

Article 43

Comissió de millora continua dels serveis

Es crea la comissió de millora continua de serveis, a la qual s'intentarà que hi puguin participar tots aquells operaris que hi tinguin interès, amb un màxim d'1 operari per categoria i per activitat.

La permanència en aquesta comissió, com a mínim serà d'un 1 any, renovable en funció de la seva aptitud i demanda de noves incorporacions. La sol·licitud de composició es farà per escrit, i es fixarà la prioritat per data de sol·licitud.

La retribució serà del preu hora extra jornada segons les hores de dedicació, i sempre no sigui dins la seva jornada, i com a mínim es reuniran un cop cada trimestre.

Article 44

Complements extrasalarials d'incapacitat temporal

Els treballadors tenen dret a rebre els percentatges sobre els ingressos diaris reals, en concepte de complements extrasalarials, segons la contingència i les circumstàncies que es detallen a continuació.

S'entenen com a ingressos diaris reals el salari base, l'antiguitat i el complement específic de lloc de treball.

Malaltia comuna en períodes inferiors als quatre dies

En cas de malaltia comuna de durada inferior a 4 dies degudament acreditada pel full de baixa de la Seguretat Social, i si un cop d'alta, el procés no supera els tres dies de durada, l'empresa abonarà el 50% dels ingressos diaris reals en concepte de complement extrasalarials durant tots els dies de baixa.

Malaltia comuna amb intervenció quirúrgica

El personal subjecte al present Conveni que degut a malaltia comuna es trobi hospitalitzat i hagi estat intervingut quirúrgicament, sempre i quan aquesta hospitalització i/o intervenció quirúrgica no vinguin motivats por motius d'estètica, ha de percebre un complement extrasalarial a càrrec de l'empresa que garanteixi el 100% dels seus ingressos diaris reals, durant els dies que duri la hospitalització.

Per poder fer efectiu aquest complement, serà requisit indispensable que el treballador aporti a l'empresa un justificant del centre hospitalari en el qual haurà d'expressar-se l'existència de la intervenció quirúrgica, que aquesta no guarda relació amb intervencions de cirurgia estètica, el dia d'ingrés i el dia de sortida del centre hospitalari i la relació amb la baixa mèdica inicial.

Malaltia comuna amb hospitalització

En cas d'hospitalització sense intervenció quirúrgica, el treballador ha de percebre un complement extrasalarial, a càrrec de l'empresa, que garanteixi el 100% dels seus ingressos diaris reals mentre duri l'hospitalització, més 20 dies en concepte de convalescència.

Per poder fer efectiu aquest complement, serà requisit indispensable que el treballador aporti a l'empresa un justificant del centre hospitalari en el qual haurà d'expressar-se el dia d'ingrés i el dia de sortida del centre hospitalari i demostrar la relació de l'hospitalització amb la baixa mèdica inicial.

Accident laboral

Els treballadors que es trobin en situació de baixa per accident esdevingut en l'exercici de la seva feina han de percebre un complement que, sumat a les prestacions pertinents, garanteixi al treballador el 100% del salari real (inclou els accidents in itinere). A excepció dels accidents laborals produïts a causa de negligència del treballador, els quals no tindran aquest complement.

En tots els casos, el complement extrasalarial s'ha d'abonar fins el màxim de 12 mesos, prorrogables per uns altres 6 si es considera que durant aquest el treballador pot ser donat d'alta mèdica per guariment, o fins a una data anterior als terminis esmentats, si queda en situació d'invalidesa permanent.

En el supòsit que l'accident laboral s'hagués produït per una causa de negligència per part del treballador accidentat, l'empresa no complementarà aquesta situació. Aquesta negligència serà degudament estudiada pels encarregats, caps dels respectius serveis, i per la comissió paritària del conveni.

Tots els casos

El comunicat de baixa s'ha de presentar dintre els dos primers dies del període de baixa i tot el personal ha de comunicar, via telèfon, al seu superior l'absència al treball amb anterioritat a la seva absència i a la seva reincorporació. En el cas de no ser així, l'empresa pot adoptar les mesures disciplinàries que consideri oportunes.

Els comunicats de confirmació de baixa s'han de presentar a l'empresa setmanalment, en el cas de no fer-ho, l'empresa pot retenir el sou del treballador fins a la presentació d'aquests, podent abonar a partir d'aquest moment la seva nòmina amb xec que se li abonarà mensualment i haurà de venir el treballador, personalment, a les instal·lacions de l'empresa a cobrar. Si aquest no pogués venir, el familiar que vingués hauria de presentar-se amb una autorització del treballador degudament signada i amb fotocopia del DNI i amb un document mèdic on s'establís que el treballador no pot desplaçar-se a l'empresa.

En cas de baixes reiterades o de llarga durada, l'empresa pot disposar que el treballador se sotmeti a les revisions mèdiques addicionals que cregui oportunes

En cas de comprovar-se l'ús indegut de la baixa per part d'algun treballador, s'aplicaran les mesures disciplinàries corresponents, prèvia comunicació als Delegats de Personal.

Es considera accident laboral a tots els efectes, el que pot esdevenir al representant del personal laboral amb motiu o a conseqüència de l'acompliment de càrrecs electius o de direcció de caràcter sindical i també els que poden esdevenir-se en els desplaçaments que facin en l'exer-cici de les funcions pròpies del càrrec

Article 45

Invalidesa permanent

En cas d'invalidesa permanent total per a la professió habitual, l'empresa ha de facilitar al treballador afectat, si hi ha possibilitats de fer-ho en el centre de treball, un lloc adequat a les seves condicions. Si és possible, se li ha d'assignar un nou lloc de treball, i també el salari que li correspongui, segons la nova categoria.

Article 46

Vacants

Si es produeix una vacant en la plantilla, tenen preferència en ocupar-la, aquells treballadors que sent eventuals o fixes, acreditin la millor formació adequada per cobrir aquell lloc.

Article 47

Promoció i ascensos

Els llocs o feines que impliquin comandament o especial confiança són de lliure designació i revocació per part de l'empresa.

Per pujar a una categoria diferent del que s'ostenta s'establiran per l'empresa sistemes que, entre altres, poden tenir en compte les següents circumstancies:

Superar satisfactòriament les proves que es proposin a l'efecte.

Titulació.

Coneixements del lloc de treball.

Historial professional.

Participació en cursos de formació interna.

En el supòsit de concórrer al lloc de treball dos o més treballadors amb igual capacitació tots ells, tindrà preferència a ocupar el lloc de treball, el treballador més antic.

L'ascens no serà definitiu fins transcorregut un període de prova, que serà de sis mesos. Durant aquest període el treballador ascendit ostentarà la categoria a la que ha estat promocionat provisionalment, percebent el salari corresponent a la mateixa.

En cas de no superar satisfactòriament el període de prova, el treballador tornarà a desenvolupar els treballs propis de la seva categoria, amb la corresponent retribució.

Els treballadors que tinguin el permís de conduir de classe E2 tenen preferència per ocupar les vacants que es produeixin a la categoria de conductor, sempre que se'ls reconegui la capacitat suficient.

Article 48

Formació i adequació als Llocs de Treball

S'estableix un període màxim de 3 mesos per adquirir la formació i capacitació necessària per ocupar els nous llocs de treball que es derivin de la contracta o de les contractes en l'àmbit d'aplicació d'aquest conveni, així com els coneixements necessaris per a l'adequada adaptació a les innovacions tecnològiques que puguin introduir-se al procés productiu.

Article 49

Seguretat i higiene a la feina

El treballador adscrit a aquest Conveni, ha de gaudir, mentre fa la seva feina, d'una protecció adequada en matèria de seguretat i higiene. Així mateix, s'han d'observar a la feina totes les mesures legals i reglamentàries en aquesta matèria, d'acord amb la Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals.

En la inspecció i control d'aquestes mesures que siguin de compliment obligatori per a l'empresa, el treballador té dret a participar-hi mitjançant els seus representants (delegat de prevenció) en el centre de treball.

Tots els vehicles han d'anar proveïts de farmaciola sanitària amb els estris i el material corresponent.

Tots els vehicles han d'anar proveïts d'un extintor adequat.

Article 50

Revisió mèdica i vacunació

Amb la finalitat d'identificar els aspectes de incompatibilitat que puguin existir en els diferents llocs de treball que ocupen els treballadors, evitar que puguin comportar una minvament en la qualitat de vida i salut del treballador, els treballadors passaran, voluntàriament i a càrrec de l'Empresa, un reconeixement mèdic anual, en les dates que l'empresa determini.

Donat el caràcter voluntari, per part dels treballadors, d'aquesta revisió, tot aquell que es negui a realitzar aquesta revisió, restarà obligat a comunicar-ho per escrit a l'empresa.

D'acord amb la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, en el seu article 22, l'empresa podrà requerir als treballadors que condueixin vehicles o màquines, previ informe del representant dels treballadors, la revisió mèdica per avaluar els efectes de les condicions de treball sobre la salut dels treballadors o verificar si l'estat de salut del treballador pot constituir un perill per a aquest i per a la resta de treballadors o altres persones.

Article 51

Jubilacions

Els treballadors que sol·licitin la jubilació entre els 60 i 64 anys, l'empresa li ha d'abonar, en concepte d'ajuda a aquesta, les quantitats següents per any de servei a partir del 2007:

60 anys: 135 euros

61 anys: 103 euros

62 anys: 90 euros

63 anys: 84 euros

64 anys: 77 euros

La finalitat d'aquest complement és fomentar la incorporació de nous treballadors i garantir en tot allò possible les facultats físiques i psíquiques dels treballadors.

Aquests imports seran, any rere any, incrementats amb el percentatge de l'IPC de l'any anterior.

Article 52

Jubilació als 64 anys

Els treballadors poden sol·licitar la jubilació als 64 anys i l'empresa s'obliga a substituir al treballador que es jubila per un altre treballador amb contracte, amb les condicions i modalitats establertes legalment per a què puguin jubilar-se sense coeficient reductor per edat.

Article 53

Jubilació Parcial

Els treballadors que en edat de 60 anys en endavant i que reuneixin les condicions exigides per a tenir dret a la pensió contributiva de jubilació de la Seguretat Social, poden sol·licitar a l'empresa l'accés a la jubilació parcial, en el que es reduiria entre un mínim del 25% i un màxim del 85% tant la seva jornada de treball com el seu salari.

L'empresa es guarda al dret a accedir a aquestes sol·licituds de jubilació parcial, tot i que es compromet a accedir-hi en la mesura del possible.

Article 54

Retirada del carnet de conduir

En el cas que a un conductor li sigui retirat el carnet de conduir, durant un període de temps igual o inferior a 30 dies -i sempre que no s'hagi trobat en aquesta situació en els dos anys immediatament anteriors- , per qualsevol motiu que no sigui alcoholèmia, consum de drogues, imprudència temerària constitutiva de delicte i altres delictes tipificats en el Codi Penal, l'empresa el destinarà a un altre lloc de treball mantenint-li el salari i la categoria. Quan la suspensió del carnet superi l'esmentat temps, l'empresa podrà recolocar-lo en un altre lloc de treball, passant a rebre el salari de la categoria corresponent a les funcions realitzades, o bé, suspendre el contracte de treball.

No serà d'aplicació la present millora en els casos d'embriaguesa, consum de drogues, imprudència temerària constitutiva de delicte i altres delictes tipificats en el Codi penal. En aquests casos, al treballador li serà suspès el treball i sou si per a la realització de la seva feina és totalment imprescindible el carnet de conduir. Si per evitar aquesta suspensió el treballador no comuniqués la retirada del seu carnet de conduir a l'empresa i continués treballant en el moment que l'empresa tingues coneixement d'aquest fet, el treballador serà acomiadat.

La pèrdua del carnet de conduir, tant sigui per motiu privat com per compliment d'un servei, per a qualsevol operari, comportarà la suspensió del contracte de treball fins que no torni a recuperar la seva condició professional o el seu carnet de conduir.

L'empresa sempre formarà als treballadors en relació a la normativa de transports vigent.

Article 55

Multes de trànsit

El treballador abonarà totes les multes de trànsit imposades dintre de la seva jornada laboral, i com a conseqüència de qualsevol acte imputable al propi treballador.

Aquestes multes seran abonades de forma delegada per l'empresa, i posteriorment descomptades del rebut de salari del treballador.

Quan la multa sigui per un motiu inherent al treballador anirà a càrrec de l'empresa.

Article 56

Pòlissa d'accidents.

L'empresa ha de subscriure una pòlissa d'assegurança d'accidents que garanteixi als treballadors o als seus hereus legals la quantitat de 16.828,34 euros, en els casos de mort, gran invalidesa i invalidesa permanent absoluta i total, derivades d'accident laboral i acreditades per la Seguretat Social.

El present article entrarà en vigor transcorregut un mes natural a partir de la firma del present Conveni. En aquest termini, l'empresa concertarà amb la companyia asseguradora corresponent l'oportuna pòlissa d'assegurança.

En el cas de mort natural d'un treballador, l'empresa abonarà als seus hereus legítims una indemnització, per una sola vegada, equivalent a dues mensualitats del salari base.

L'import fixat serà incrementat any rere any amb el mateix percentatge que l'IPC de l'any anterior.

Article 57

Fons social

Es crea una ajuda social d'ajuda familiar de 3.005,06 Euros anuals, destinats a ajudar els treballadors davant de situacions de necessitat.

Per a l'estudi de la concessió d'aquests ajuts, davant d'una sola sol·licitud per escrit d'un treballador, es reuniran el Delegat de Personal i el representant legal de l'empresa, els quals estudiaran aquesta sol·licitud.

En els casos de treballadors amb fills en edat escolar, entenent com a tal dels 0 als 21 anys d'edat, la quantia màxima per a cada fill serà de 60,10 euros per curs, prèvia acreditació de l'escolaritat de cada fill.

Article 58

Accions Sindicals i garanties sindicals drets dels delegats de personal

En matèria de representació sindical cal atenir-se al que disposa la legislació social vigent. Qualsevol convocatòria d'assemblea ha de ser comunicada a l'empresa amb un mínim de 48 hores d'antelació.

Competències dels delegats de personal

1) Rebre informació, amb una antelació de 15 dies, referent als assumptes de personal que afectin el conjunt dels em-pleats públics o a un o diversos col·lectius i que impliquin variacions respecte al règim anteriorment existent.

2) Emetre un informe a la comissió mixta d'interpretació, amb caràcter previ, en el termini de 15 dies a partir de la comunicació, en els casos següents:

a) Acords o resolucions que impliquin una modificació de l'organigrama i classificació del llocs de treball.

b) Acords o resolucions que impliquin una modificació de règim jurídic de premis i sancions.

c) Acords o resolucions que impliquin una modificació del règim general de prestació de serveis.

d) Qualsevol altres tipus d'expedients que se li sotmeti en matèria de personal o quan impliqui una modificació de règim jurídic vigent.

3) Conèixer els models de contractes, i rebre una còpia bàsica d'aquells que es formalitzin en els termes previstos a la Llei.

4) Rebre informació i participar en les bases de les convocatòries de concursos i oposicions, com també dels calendaris dels exàmens.

5) Ésser informats documentalment per l'empresa respecte a totes les qüestions d'interès que afectin els seus treballadors.

6) No serà precisa cap petició prèvia per part dels Delegats de Personal perquè l'empresa compleixi l'establert a aquest article.

Obligacions dels representants del personal

1) Complir i respectar els acords i pactes negociats amb l'empresa.

2) Desenvolupar les tasques pròpies d'acció sindical.

3) Guardar reserva professional, ja sigui de manera indivi-dual o col·lectiva, en totes aquelles matèries de les quals la corporació assenyali expressament en la convocatòria de les reunions el seu caràcter confidencial, fins i tot des-prés d'haver acabat el seu mandat. En tot cas, cap document lliurat per l'empresa no podrà utilitzar-se fora de l'estricte àmbit o per a finalitats diferents a les que en van motivar el lliurament.

4) Comunicar a la comissió mixta, a la corporació, al seu sindicat i als corresponents òrgans de l'Estat el seu nomenament o dimissió.

Mitjans materials

Per desenvolupar les seves activitats, els representants dels treballadors i les seccions sindicals dels sindicats que tinguin representació dintre de l'empresa tindran dret a la utilització d'un local adequat, com també dels mitjans materials necessaris facilitats per la corporació per al compliment de les seves funcions.

Serveis mínims

En els casos de vaga, l'empresa i els Delegats de Personal, segons els criteris de necessitat establerts per el client corresponent, definiran els serveis mínims imprescindibles de permanència que, pel caràcter especial d'aquests llocs de treball, hagin de mantenir-se.

Article 59

Excedència voluntària

El treballador amb una antiguitat a l'empresa d'un any com a mínim té dret a que se li reconegui la situació d'excedència voluntària per a un termini no inferior a un any i no més gran dels cinc. Aquest dret no podrà ser reconegut a un mateix treballador fins després dels quatre anys de l'anterior excedència reconeguda.

Aquell treballador, en situació d'excedència voluntària, haurà de sol·licitar el reingrés a l'empresa amb una antelació de 30 dies a la seva finalització.

Article 60

Pau social

D'acord amb el que disposa l'article 82.2 de l'Estatut dels treballadors, la part social d'aquest Conveni es compromet a respectar la pau social, en el sentit més ampli del concepte, mentre duri la vigència del conveni.

Article 61

Responsabilitat professional

Els treballadors que dintre de la seva jornada laboral hagin de conduir vehicles de l'empresa, es comprometen, a l'ampar de la bona fe contractual, i com a mesura extraordinària de prevenció de riscos laborals, a informar als seus superiors jeràrquics de qualsevol modificació o incidència en el seu estat de salut que els pugui afectar en la correcta conducció dels vehicles.

Aquest aspecte comportarà la paralització immediata de la prestació de serveis del treballador afectat, i en la mesura del possible li seran encomanades tasques que no puguin suposar cap risc ni per la seva salut ni per la de tercers, rebent mentre duri aquesta situació, el salari corresponent a la categoria professional pròpia de les funcions que li siguin assignades.

Si la incidència consisteix en el consum de begudes alcohòliques, amb independència de la paralització immediata de la prestació de serveis del treballador, els companys de treball, localitzaran tant al seu responsable directe, com a qualsevol representant dels treballadors, reflectint la seva valoració sobre l'estat del treballador en un informe.

També serà responsabilitat dels treballadors, representants dels treballadors i responsables del servei, impedir que el treballador pugui causar-se qualsevol dany, i per tant, s'informarà algun familiar o persona pròxima per tal que el pugui recollir i l'acompanyi fins al seu domicili.

Article 62

Assistència jurídica

1) L'empresa facilitarà l'assessorament i la defensa jurídica de tots els empleats afectats pel present conveni que tinguin conflicte judicial derivat de la tasca pròpia del seu lloc de treball i es farà càrrec del pagament total de les costes judicial que s'esdevinguin.

No quedaran coberts els litigis que s'esdevinguin entre l'empresa i el treballador o entre treballador i l'empresa.

2) L'assistència jurídica es farà extensiva als recursos que el treballador entengui que ha d'interposar contra les sentències que no consideri satisfactòries.

Article 63

Clàusula de garantia

Es respectaran al personal com a condicions més beneficioses, les reconegudes en contractes de treball que estiguin vigents a l'entrada en vigor del present conveni quan, un cop examinades en el seu conjunt i en còmput anual, resulti més beneficiosa per als treballadors.

Un cop començat a aplicar el present conveni col·lectiu tot pacte futur que no realitzi Cespa, SA, que pugui afectar o modificar de manera individual o col·lectiva la relació laboral dels treballadors als quals s'aplica el present no tindrà validesa.

Qualsevol pacte en contrari entre l'empesa i el treballador en perjudici objectiu d'aquest últim no prevaldrà sobre el que aquí s'estableix.

Igualment, tot allò que es pacti en aquest conveni, ho serà sense perjudici de l'aplicació de la legislació vigent d'àmbit superior, mai inferior o equivalent a aquest conveni que puguin modificar-ne el contingut.

Faltes i sancions

Article 64

Facultat sancionadora

Els treballadors podran ser sancionats per la Direcció de l'empresa en virtut d'incompliments laborals, d'acord amb la graduació de faltes i sancions que s'estableixen en els articles següents. L'enumeració dels diferents tipus de faltes és merament enunciativa i no implica que no puguin existir altres, les quals seran qualificades segons l'analogia que guardin amb aquelles.

Article 65

Graduació de les faltes

Les faltes comeses pels treballadors al servei de les empreses es classificaran atenent a la seva importància i circumstàncies concurrents en lleus, greus i molt greus.

Article 66

Faltes lleus

Es consideraran faltes lleus les següents:

1. Les de negligència, error o demora inexplicable en l'execució de qualsevol treball, quan no provoqui un perjudici notori per a l'empresa

2. D'una a tres faltes de puntualitat en l'assistència al treball durant el període d'un mes, inferior a trenta minuts, sense que existeixin causes justificades.

3. L'abandonament sense causa justificada del lloc de treball, encara que sigui per breu temps, sempre que aquest abandonament no resultés perjudicial per a l'empresa ni pertorbés el treball dels altres operaris, en els supòsits dels quals es considerarà com falta greu o molt greu.

4. Petites negligències en la conservació del material, peces de treball o medis de protecció i en la seva neteja.

5. No comunicar a l'empresa els canvis de domicili o circumstàncies personals que puguin afectar a la seva relació i obligacions amb l'empresa en el termini de cinc dies després d'haver-lo efectuat.

6. Falta de condícia i neteja personal ocasionalment.

7. Deixar roba o efectes personals fora dels llocs adequats perquè en siguin custodiats.

8. Les discussions amb els companys de treball en les dependències de l'empresa o durant la jornada laboral, sempre que no sigui en presència de públic.

9. Faltar un dia al treball sense autorització o causa justificada.

10. Retardar l'enviament dels comunicats d'alta, baixa o confirmació en cas d'incapacitat temporal.

11. Menjar durant les hores de treball, excepte del temps d'entrepà destinat a aquest efecte.

12. No comunicar, amb caràcter previ, l'absència al treball i no justificar dintre de les vint-i-quatre hores següents la raó que la va motivar, tret que es provi la impossibilitat d'haver-ho fet.

13. No avisar al seu cap immediat dels defectes del material o de la necessitat d'aquest per al bon desenvolupament del treball.

14. Faltes de respecte i educació en el tracte amb els companys de treball i faltes de respecte i incorrecció en la manera de dirigir-se als seus superiors.

15. Trobar-se en el centre de treball sense autorització fora de la jornada laboral, quan l'empresa així ho tingui expressament establert.

16. L'incompliment de normes de seguretat i higiene quan no comportin riscos personals o materials.

17. Qualsevol altra de semblant naturalesa.

Article 67

Faltes greus

Es qualificaran com faltes greus les següents:

1. Més de tres faltes de puntualitat al mes, no justificades.

2. Faltar dos dies al treball durant un període de trenta dies sense causa justificada.

3. Una falta al treball no justificada, quan hagi de rellevar a un company.

4. Lliurar-se a jocs o similars, qualssevol que siguin, estant de servei.

5. Les de negligència, error o demora inexplicable en l'execució de qualsevol treball, quan provoqui un perjudici notori per a l'empresa

6. La desobediència als superiors en qualsevol matèria de treball. Si la desobediència implica un greuge per al treball o d'ella es derivés perjudici notori per a l'empresa, es considerarà com falta molt greu.

7. Qualsevol alteració intencionada o falsificació de dades personals o laborals relatius al propi treballador o als seus companys.

8. Dormir durant la jornada de treball.

9. Actituds o comportament que degradin la bona imatge dels treballadors del sector o de l'empresa.

10. Falta notòria de respecte o consideració al públic.

11. Negligència important en la conservació i neteja dels materials, útils i eines de protecció que ho requereixin.

12. Realitzar, sense el permís oportú, treballs particulars durant la jornada, així com emprar per a ús propi eines o materials de l'empresa sense l'oportuna autorització.

13. L'abandonament del lloc de treball, sense causa justificada, que ocasioni perjudicis a l'empresa o pugui ser causa d'accident dels seus companys.

14. L'embriaguesa o toxicomania durant el treball quan no sigui habitual, o fora del mateix vestint l'uniforme de l'empresa.

15. La disminució voluntària del rendiment normal del treball.

16. Ofendre de paraula o mitjançant amenaces a un company o a un subordinat.

17. Pujar als vehicles sense la deguda autorització; o consentir als conductors que pugin els treballadors no autoritzats, o pujar i baixar d'ells en marxa sense que intervingui causa justificada o força major.

18. Aconsellar o incitar als treballadors que incompleixin el seu deure, de no produir-se alteracions il·lícites ni aconseguir el seu objectiu, menys quan exercitin drets constitucionalment protegits.

19. No prestar la diligència o atenció degudes en el treball encomanat, que pugui suposar risc o perjudici de certa consideració per al propi treballador, els seus companys, l'empresa o tercers.

20. La inobservança de les ordres o l'incompliment de les normes en matèria de seguretat i higiene en el treball, quan les mateixes suposin algun risc per al treballador, els seus companys o tercers, així com negar-se a l'ús dels mitjans de seguretat facilitats per l'empresa, o fer ús indegut dels mateixos.

21. La negligència o imprudència greu en el desenvolupament de l'activitat encomanada.

22. No advertir, immediatament als seus superiors, de qualsevol anomalia, avaria o accident que observi en les instal·lacions, maquinària o locals, així com ocultar o falsejar aquesta informació.

23. Introduir o facilitar l'accés al centre de treball a persones no autoritzades.

24. La negligència greu en la conservació de materials o màquines, quan el treballador tingui al seu càrrec aquesta conservació.

25. La reincidència en faltes lleus que haguessin estat sancionades, encara que siguin de distinta naturalesa, comeses en el trimestre anterior, excepte les faltes de puntualitat.

26. Simular la presència d'altres empleats per qualsevol mitjà.

27. La reiterada falta de condícia i neteja personal.

28. Perllongar les absències justificades per temps superior al necessari.

29. L'incompliment de normes de seguretat i higiene quan no comportin riscos personals o materials.

30. L'alteració o permuta de torns o treballs sense autorització del superior jeràrquic.

31. Al·legar motius falsos per a obtenir llicències o bestretes.

32. No reflectir les incidències ocorregudes en el servei en el corresponent full de ruta i no emplenar-lo.

Article 68

Faltes molt greus

Es consideraran com faltes molt greus les següents:

1. Més de deu faltes d'assistència al treball sense justificar en un període de sis mesos o vint durant un any.

2. Faltar al treball més de dos dies durant un període de trenta dies sense causa justificada.

3. El frau, deslleialtat o abús de confiança en el treball.

4. La simulació de malaltia o accident.

5. La condemna per robatori, furt o malversació comesos dintre o fora de l'empresa, que pugui implicar desconfiança per a aquesta i, en tot cas, les de durada superior a sis anys.

6. Fer desaparèixer, inutilitzar o causar desperfectes en materials, útils, eines, maquinària, aparells instal·lacions, edificis, estris, documents, o qualsevol altre objecte de l'empresa.

7. Fumar en llocs perillosos o inflamables.

8. Violar intencionadament el secret de la correspondència o documents reservats de l'empresa, dels seus treballadors o de les representacions sindicals.

9. L'embriaguesa habitual o toxicomania, si repercuteixen negativament en el treball.

10. L'incompliment del que s'estableix en aquest Conveni en matèria de discreció professional.

11. La competència deslleial.

12. Els maltractaments de paraula o obra o faltes greus de respecte i consideració als superiors, companys o subordinats.

13. L'abandonament del lloc de treball sense justificació quan això ocasioni greu perjudici per a l'empresa o fora causa d'accident per al treballador, els seus companys o tercers.

14. La imprudència o negligència inexcusable, així com l'incompliment de les normes de seguretat i higiene en el treball que ocasionin risc greu d'accident laboral, perjudicis als seus companys o a tercers o danys a l'empresa.

15. L'abús d'autoritat per part de qui l'ostenti.

16. La disminució voluntària i continuada en el rendiment normal del treball.

17. La desobediència continuada o persistent.

18. Els actes desenvolupats en el centre de treball o fora d'ell durant la realització del servei, que siguin constitutius de delicte.

19. Originar freqüents renyines amb els companys de treball.

20. La reincidència en falta greu, encara que sigui de diferent naturalesa, dintre dels últims sis mesos, sempre que hagi estat objecte de sanció.

21. La incitació als treballadors perquè incompleixin les seves obligacions laborals, quan si més no parcialment, compleixin els seus objectius, excepte quan exercitin drets constitucionalment protegits.

22. Demanar regals de qualsevol tipus pels serveis a l'empresa.

23. Les faltes de semblant naturalesa.

Article 69

Prescripció de les infraccions i faltes

Les faltes lleus prescriuran als deu dies, les greus als vint dies i les molt greus als seixanta dies, a partir de la data que l'empresa va tenir coneixement de la seva comissió, i, en tot cas, als sis mesos d'haver-se comès.

Article 70

Sancions

Aplicació

Les sancions que les empreses poden imposar, segons la gravetat i circumstàncies de les faltes comeses, són les següents:

Per faltes lleus: Amonestació verbal. Amonestació per escrit. Suspensió d'ocupació i sou d'un o dos dies.

Per faltes greus: Suspensió d'ocupació i sou de tres a deu dies.

Per faltes molt greus: Suspensió d'ocupació i sou d'onze a seixanta dies. Acomiadament.

Per a l'aplicació i graduació de les sancions es tindrà en compte el major o menor grau de responsabilitat del que comet la falta, així com la repercussió del fet en els altres treballadors i en l'empresa. Prèviament a la imposició de sancions per faltes greus o molt greus als treballadors que ostentin la condició de representant legal o sindical, els serà instruït expedient contradictori per part de l'empresa, en el qual seran escoltats, a més de l'interessat, altres membres de la representació que aquest pertanyés, si els hagués. Les empreses anotaran en els expedients laborals dels seus treballadors les sancions que se'ls imposin. En aquells supòsits en els quals l'empresa pretén imposar una sanció per faltes greus o molt greus als treballadors afiliats a un sindicat deurà, amb caràcter previ, donar audiència al delegat sindical, si n'hi hagués. La valoració de les faltes i les sancions imposades per l'empresa seran revisades davant la jurisdicció competent. Totes les sancions seran comunicades per escrit al treballador, excepte l'amonestació verbal. L'esmentat escrit contindrà almenys: el nom del treballador, la data de l'escrit, els fets constitutius de la falta, la data de la seva comissió, la qualificació de la falta i la sanció que s'imposa.

Article 71

Dret supletori

En tot allò que es preveu en aquest Conveni, cal atenir-se al que es disposa en el conveni general del sector de la neteja pública, recollida d'escombraries i neteja i conservació del clavegueram, i a la resta de legislació aplicable.

Disposició addicional

Subrogacions

D'acord amb el que s'estableix a la legislació vigent, Estatut dels treballadors, en el seu article 44, i doctrina del Tribunal Central del Treball, tots els treballadors que presten els seus serveis en el centre de treball de Tortosa (serveis de recollida de residus, neteja de la xarxa viària i altres) han de ser subrogats per les empreses que resultin adjudicatàries dels serveis de recollida d'escombraries, una vegada concloses les concessions.

Els futurs plecs de condicions recolliran expressament la clàusula de subrogació del personal.

Disposició final

Per a qualsevol litigi derivat de la interpretació o aplicació del present conveni col·lectiu, les parts es sotmeten expressament a la conciliació i mediació del Tribunal Laboral de Catalunya, i de forma subsidiària a la Jurisdicció dels Jutjats i Tribunals competents.

Taula salarial 2007. Conveni recollida i neteja explotació Tortosa

Jornada anual: 1748

Increments: IPC+1vs.2006

SB: sou base; CEL: c.esp. lloc t.; PV: pl. vestuari; PT: pl. transport; PR: plus rotació D-F; PE: p. extres juny/desembre m.; V: vacances; PES: p. extra setembre.

Categories

SB

CEL

PV

PT

PR

PE

V

PES

total 2007

Nivell comandaments intermitjos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Encarregat

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Sots encarregat

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Nivell operaris

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mecànic

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Conductor 1a

900,00euros

420,45 euros

1,00 euros

99,00 euros

3,00 euros

2.640,90 euros

1.320,45 euros

190,00 euros

19.809,30 euros

Maquinista

900,00 euros

243,20 euros

1,00 euros

99,00 euros

3,00 euros

2.286,40 euros

1.143,20 euros

166,00 euros

17.303,80 euros

Aux. Mecànic

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Peó especialista

875,00 euros

227,55 euros

1,00 euros

99,00 euros

3,00 euros

2.205,10 euros

1.102,55 euros

161,00 euros

16.729,70 euros

Nivell administració

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Administratiu

910,93 euros

186,61 euros

0,00 euros

99,00 euros

0,00 euros

2.195,08 euros

1.097,54 euros

-

16.454,56 euros

Aux. administratiu

829,59 euros

167,95 euros

0,00 euros

99,00 euros

0,00 euros

1.995,08 euros

997,54 euros

-

15.054,56 euros

Gratificació objectius

Pl. bona feina: 0,00 euros

Pl. producció: 0,00 euros

Pl. responsabilitat: 0,00 euros

DT26: Dies treball 26; PBF: pl. bona feina; PP: pl. produc.; PR: pl. respons.; TP: total parc; G: gratificació objetius; TV: total 2007 variable; T: total 2007.

 

DT26

DT26

DT26

 

 

 

 

Categories

PBF

PP

PR

TP

G

TV

T

Nivell comandaments intermitjos

 

 

 

 

 

 

 

Encarregat

-

-

-

-

-

-

-

Sots encarregat

-

-

-

-

-

-

-

Nivell operaris

 

 

 

 

 

 

 

Mecànic

-

-

-

-

-

-

0,00 euros

Conductor 1a

2,00 euros

2,00 euros

7,00 euros

11,00 euros

0,00 euros

121,00 euros

19.930,30 euros

Maquinista

1,40 euros

1,40 euros

6,00 euros

8,80 euros

0,00 euros

96,80 euros

17.400,60 euros

Aux. mecànic

-

-

-

-

-

-

0,00 euros

Peó especialista

1,40 euros

1,40 euros

5,50 euros

8,30 euros

0,00 euros

91,30 euros

16.821,00 euros

Nivell administració

 

 

 

 

 

 

 

Administratiu

-

-

-

-

-

-

16.454,56 euros

Aux. administratiu

-

-

-

-

-

-

15.054,56 euros

Variables 2008 conveni Tortosa

IPC: 4,325%

Preu hores extres per categories

Categories

normals

festives

xofer

14,87 euros

17,24 euros

Maquinista

12,97 euros

15,04 euros

Peó

12,54 euros

14,55 euros

Plus diumenges i festius per categories fora de jornada normal

Categories

jornada 10h.

jornada 6,5h.

xofer

170,57 euros

112,09 euros

Maquinista

150,44 euros

97,78 euros

Peó

145,53 euros

94,59 euros

Complement diumenges i festius per categories dins de la jornada normal

DJ10: diumenge jornada 10h.; FJ10: festius jornada 10h.; DJ: diumenge jornada 6,5h.; FJ: festius jornada 6,5h.

Categories

DJ10

FJ0

DJ

FJ

xofer

12,84 euros

32,10 euros

8,35 euros

20,87 euros

Maquinista

11,63 euros

25,68 euros

7,56 euros

16,69 euros

peó

11,24 euros

22,47 euros

7,30 euros

14,61 euros

(08.108.064)